§ 1

Postanowienia wstępne

1.1 Sklep internetowy Eco-Asset, dostępny pod adresem internetowym www.eco-asset.pl, prowadzony jest przez Eco-Asset Polska Sp. z o.o. z siedzibą w 41-902 Bytom, ul. Ignacego Chrzanowskiego 5/10, NIP: 9542695693 REGON: 241502350 KRS: 0000349392

1.2 Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.

§ 2 

Definicje

2.1 Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

2.2 Sprzedawca – Eco-Asset Polska Sp. z o.o. z siedzibą w 41-902 Bytom, ul. Ignacego Chrzanowskiego 5/10, NIP: 9542695693 REGON: 241502350 KRS: 0000349392

2.3 Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.

2.4 Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.

2.5 Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – Klient będący osobą fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

2.6 Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.eco-asset.pl

2.7 Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

2.8 Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.

2.9 Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.

2.10 Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.

2.11 Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.

2.12 Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.

2.13 Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.

2.14 Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

2.15 Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.

§ 3

Kontakt ze Sklepem

3.1 Adres Sprzedawcy: ul. Ignacego Chrzanowskiego 5/10; 41-902 Bytom, Polska
3.2 Adres e-mail Sprzedawcy: biuro@eco-asset.pl
3.3 Numer telefonu Sprzedawcy: +48 532 82 90 50
3.4 Numer rachunku bankowego Sprzedawcy (PLN): PL 34 1050 1230 1000 0090 3305 6186 

(EUR): 87 1050 1230 1000 0090 3305 6202
3.5 Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.

§ 4

Wymagania techniczne

4.1 Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową
aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail), włączona obsługa plików cookies.

§ 5

Informacje ogólne

5.1 Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.

5.2 Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami Regulaminu.

5.3 Ceny podane w Sklepie są podane w PLN i są cenami brutto (uwzględniają podatek 23%)

Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt, o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży oraz koszt dostawy (w każdym przypadku wyliczany indywidualnie w zależności od gabarytów zamówienia oraz miejsca dostawy), 

§ 6

Zasady składania Zamówienia

6.1 W celu złożenia Zamówienia należy:
a.    zalogować się do Sklepu;
b.    wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
c.    wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia;
f.     kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” (lub równoznaczny);
g.    po obliczeniu kosztów transportu zostanie sporządzony dokument faktury proforma, który zostanie  przesłany na adres email podany podczas rejestracji, klient również zostanie powiadomiony o tym fakcie poprzez wiadomość na stronie sklepu.

h.    opłacić zamówienie zgodnie z wytycznymi zawartymi w dostarczonym dokumencie.

§ 7

Oferowane metody dostawy oraz płatności

7.1 Klient może skorzystać z następujących metod dostawy Produktu:

  • Przesyłka kurierska

Dostawa

7.2 Ceny produktów w Sklepie podawane są w PLN, nie zawierają kosztów przesyłki. Koszty przesyłki, doliczane są do sumy zamawianych produktów i ponosi je Klient. Ceną ostateczną, wiążącą Właściciela i Klienta jest cena produktu wyszczególniona na przesłanym dokumencie faktury proforma. Informacja na temat całkowitej wartości zamówienia (wraz z kosztami przesyłki) udostępniana jest w potwierdzeniu zamówienia.


7.3 Rodzaje i ceny dostaw:
a) Przesyłka kurierska (do 30 kg) / czas dostawy oraz koszt zależne od rejonu dostarczenia. Każdorazowo określane indywidualnie.
b) Przesyłka paletowa / czas dostawy oraz koszt zależne od rejonu dostarczenia. Każdorazowo określane indywidualnie.
c) odbiór osobisty w jednym z współpracujących magazynów / odbiór ustalany indywidualnie po wcześniejszym opłaceniu i kontakcie ze sklepem.

7.4 Dostawa Towarów odbywa się na obszarze Polski. Wysyłka towarów z magazynów na terenie Polski. W przypadku indywidualnych zamówień możliwa wysyłka z magazynów zlokalizowanych w innych krajach.

7.5 Termin dostawy każdorazowo jest ustalany indywidualnie przy składaniu zamówienia.

7.6 Do każdego Zamówienia wystawiana jest faktura, która jest przesyłana drogą mailową na adres podany przy rejestracji. Akceptując niniejszy regulamin kupujący wyraża zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej.

7.7 Uzgodniony termin dostawy nigdy nie jest terminem ścisłym.

7.8 Sklep ma prawo realizować dostawy częściowe i z różnych magazynów. Jeżeli dostawa produktów odbywa się partiami, Eco-Asset będzie mieć prawo do fakturowania każdej części oddzielnie.

Ceny i metody płatności

7.9 Ceny produktów w Sklepie podawane są w PLN, nie zawierają kosztów przesyłki. Klient ma możliwość uiszczenia płatności:
przelewem na numer konta bankowego: PL 34 1050 1230 1000 0090 3305 6186 

Wszystkie niezbędne dane do wykonania przelewu znajdują się w dokumencie proforma, który klient otrzymuje droga mailową.

7.10 Klient może skorzystać z bramki płatności online i opłacić zamówienie w dowolny ze sposobów wskazanych w module płatności iMoje.

§ 8

Wykonanie umowy sprzedaży

8.1 Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 6 Regulaminu.

8.2 Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

8.3 Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.

8.4 Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.

§ 9

Prawo odstąpienia od umowy / Reklamacja / Gwarancja

Odstąpienie od umowy

9.1 Klient (konsument) ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru. Towar nie może nosić śladów użytkowania. Sklep zwróci koszt zakupionego towaru. Sklep nie zwraca kosztów zwrotu towaru do sklepu. Do przesyłki ze zwrotem należy dołączyć kopię dowodu zakupu oraz Formularz odstąpienia od umowy lub oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Prawo do zwrotu bez podania przyczyny nie przysługuje w przypadku zakupu towaru przez osobę prawną. Koszt zwrotu towaru w przypadku odstąpienia od umowy lub wymiany uzależniony jest od gabarytów przesyłki, rodzaju towaru, który ma zostać wysłany oraz miejsca, z którego towar zostanie odesłany do Magazynu i w całości ponoszony jest przez kupującego.

9.1.1 Kupujący (Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta) ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny w terminie 14 (słownie: czternastu) dni, od daty zawarcia umowy na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.) W przypadku pisemnego odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru w terminie 14 (słownie: czternastu) dni.

Uprawnienie, o którym mowa powyżej dotyczy również osoby fizycznej – Przedsiębiorcy na prawach

Konsumenta, zawierającego umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Wymiana towaru

9.2 Klient ma prawo do wymiany towaru w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki.

W celu wymiany towaru skontaktuj się z Naszym Działem Zamówień pod adresem: biuro@eco-asset.pl, który określi dostępność towaru, różnicę w cenie między zwracanym produktem a zakupionym, sposób zwrotu lub dopłaty oraz sposób zwrotu i dostarczenia nowego produktu.

Odpowiedź jest udzielana do 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania wezwania do wymiany towaru.

Materiały eksploatacyjne, które zostały przygotowane zgodnie ze specjalnymi wymaganiami klienta, nie podlegają zwrotowi.

Reklamacje

9.3 Eco-Asset Polska Sp z o.o. ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta za brak zgodności Towaru z umową sprzedaży istniejący w chwili jego doręczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od momentu wydania lub upływu minimalnej trwałości Towaru.

Eco-Asset Polska Sp. z o.o. ponosi wobec Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta odpowiedzialność z tego tytułu na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta(Dz.U. z 2022 r. poz. 2337).

Reklamacja może zostać złożona przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z na prawach Konsumenta na

piśmie/mailowo i przesłana na adres: biuro@eco-asset.eu. Sprzedający udziela odpowiedzi w ciągu 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania reklamacji;

9.4 Towary sprzedawane w sklepie są objęte gwarancją producenta.

9.5 Klient ma obowiązek sprawdzić produkty przy dostawie. Klient ma obowiązek sprawdzić przy tym, czy dostarczone produkty są zgodne z umową, a mianowicie:

  • czy dostarczono właściwy towar;
  • czy dostarczone produkty są zgodne z typem i liczbą z potwierdzeniem zamówienia i listem przewozowym;
  • czy widoczne są uszkodzenia transportowe lub inne; 
  • czy dostarczone produkty spełniają wymagania, jakie można postawić w związku z normalnym użytkowaniem i/lub celami handlowymi;

9.6 W przypadku stwierdzenia widocznych wad lub braków Klient ma obowiązek niezwłocznie zgłosić je na dokumencie przewozowym;

9.7 Klient ma obowiązek zgłosić wady niewidoczne w ciągu dwóch (2) dni roboczych od daty dostawy w formie pisemnej, podając uzasadnienie i dane do faktury;

9.8 Jeżeli Klient nie zgłosi usterek lub reklamacji w ww. terminach, reklamacja nie zostanie rozpatrzona, a wszelkie uprawnienia Klienta wygasną;

9.9 Produkty dostępne w naszym sklepie są nowe i objęte gwarancją producenta. Prosimy się zapoznanie się z Kartą Gwarancyjną w celu ustalenia długości okresu gwarancji na poszczególne urządzenia;

9.10 Roszczenia i obrony oparte na faktach uzasadniających twierdzenie, że dostarczone produkty są niezgodne z umową, przedawniają się z upływem jednego (1) roku od daty dostawy;

9.11 Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

§ 10

Dane osobowe

10.1 Informacje dotyczące danych osobowych przetwarzanych przez Sklep internetowy, w tym w szczególności cele przetwarzania oraz prawa osób, których dane dotyczą, zostały określone w Polityce prywatności Sklepu dostępnej tutaj: https://eco-asset.pl/pl/content/2-polityka-prywatnosci

10.2 Klient oświadcza, że podane przez niego dane osobowe są danymi Klienta oraz że są one zgodne z prawdą i aktualne. W przypadku podania przez Klienta danych innych osób (np. jako odbiorców zamówienia) Klient oświadcza i zapewnia, że ma podstawy do podania takich danych (np. osoba taka wyraziła stosowną zgodę), że poinformował tę osobę o udostępnienia ich danych przez Sklep Internetowy Eco-Asset.pl oraz o zasadach przetwarzania danych osobowych przez Spółkę określonych w Polityce Prywatności.

§ 11

Postanowienia końcowe

11.1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku angielskim.

11.2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.

11.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa słowackiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; Ustawy o prawach konsumenta, Ustawy o ochronie danych osobowych.
11.4. Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza akceptację powyższych warunków. Jeśli nie zgadzasz się z powyższymi warunkami, zakończ połączenie z naszym Sklepem.